Ubisoft’un CEO’su Yves Guillemot, oyun endüstrisinin geleceği hakkında konuştu. Guillemot, oyunların artık fiziksel veya dijital olarak satın alınan ürünler olmayacağını, bunun yerine abonelik veya bulut tabanlı servisler aracılığıyla erişilebilen deneyimler olacağını söyledi.
Guillemot, oyunların giderek daha karmaşık ve pahalı hale geldiğini, bu nedenle geliştiricilerin ve yayıncıların yeni iş modellerine yönelmek zorunda kaldığını belirtti. Guillemot, “Oyunlara sahip olmamaya alışın. Oyunlar artık bir servis haline geliyor. Oyunları oynamak için bir abonelik ödeyeceksiniz veya bulut üzerinden oynayacaksınız. Bu, oyunların daha uzun süre yaşamasını ve daha fazla oyuncuya ulaşmasını sağlayacak.” dedi.
Ubisoft, bu vizyonu gerçekleştirmek için kendi abonelik servisi Ubisoft+ ve bulut oyun platformu Luna ile işbirliği yaptı. Ubisoft+, oyunculara Ubisoft’un kütüphanesindeki 100’den fazla oyunu PC, Stadia ve Luna üzerinden oynama imkanı sunuyor. Luna ise Amazon’un yeni bulut oyun servisi, oyunculara birçok farklı oyun kanalına abone olma seçeneği veriyor.
Guillemot, bu servislerin oyun endüstrisini daha demokratik ve çeşitli hale getireceğini savundu. Guillemot, “Oyunlar artık herkes için erişilebilir olacak. Oyun oynamak için pahalı bir konsol veya PC’ye ihtiyacınız olmayacak. Sadece bir ekran ve bir internet bağlantısı yeterli olacak. Bu, oyunların daha fazla tür, tarz ve kültürü kapsamasına olanak tanıyacak.” diye konuştu.
Guillemot’un bu açıklamaları, oyun endüstrisindeki bazı oyuncu ve geliştiriciler tarafından eleştirildi. Bazıları, oyunlara sahip olmanın önemli bir hak olduğunu, abonelik veya bulut servislerinin oyunların kalitesini ve güvenliğini düşüreceğini, oyunların sanat değil ticaret haline geleceğini iddia etti. Bazıları ise, oyunların daha ulaşılabilir ve yenilikçi olmasının olumlu bir gelişme olduğunu, oyunların değişen teknoloji ve taleplere uyum sağlaması gerektiğini savundu.
Oyun endüstrisinin geleceği nasıl şekillenecek? Oyunlara sahip olmak mı, yoksa oyunları servis olarak kullanmak mı daha iyi? Bu soruların cevabı, zamanla belli olacak.
Guillemot, oyunların giderek daha karmaşık ve pahalı hale geldiğini, bu nedenle geliştiricilerin ve yayıncıların yeni iş modellerine yönelmek zorunda kaldığını belirtti. Guillemot, “Oyunlara sahip olmamaya alışın. Oyunlar artık bir servis haline geliyor. Oyunları oynamak için bir abonelik ödeyeceksiniz veya bulut üzerinden oynayacaksınız. Bu, oyunların daha uzun süre yaşamasını ve daha fazla oyuncuya ulaşmasını sağlayacak.” dedi.
Ubisoft, bu vizyonu gerçekleştirmek için kendi abonelik servisi Ubisoft+ ve bulut oyun platformu Luna ile işbirliği yaptı. Ubisoft+, oyunculara Ubisoft’un kütüphanesindeki 100’den fazla oyunu PC, Stadia ve Luna üzerinden oynama imkanı sunuyor. Luna ise Amazon’un yeni bulut oyun servisi, oyunculara birçok farklı oyun kanalına abone olma seçeneği veriyor.
Guillemot, bu servislerin oyun endüstrisini daha demokratik ve çeşitli hale getireceğini savundu. Guillemot, “Oyunlar artık herkes için erişilebilir olacak. Oyun oynamak için pahalı bir konsol veya PC’ye ihtiyacınız olmayacak. Sadece bir ekran ve bir internet bağlantısı yeterli olacak. Bu, oyunların daha fazla tür, tarz ve kültürü kapsamasına olanak tanıyacak.” diye konuştu.
Guillemot’un bu açıklamaları, oyun endüstrisindeki bazı oyuncu ve geliştiriciler tarafından eleştirildi. Bazıları, oyunlara sahip olmanın önemli bir hak olduğunu, abonelik veya bulut servislerinin oyunların kalitesini ve güvenliğini düşüreceğini, oyunların sanat değil ticaret haline geleceğini iddia etti. Bazıları ise, oyunların daha ulaşılabilir ve yenilikçi olmasının olumlu bir gelişme olduğunu, oyunların değişen teknoloji ve taleplere uyum sağlaması gerektiğini savundu.
Oyun endüstrisinin geleceği nasıl şekillenecek? Oyunlara sahip olmak mı, yoksa oyunları servis olarak kullanmak mı daha iyi? Bu soruların cevabı, zamanla belli olacak.